mandag den 2. maj 2011

Sjæl og Videnskab

Jeg kan til stadighed forundres over, hvordan tilsyneladende ikke-relaterede ting og emner nogle gange pludselig hænger sammen på en forunderlig måde - nogle gange endda ligefrem på den dybe måde, andre gange bare fjollet, som regel pudsigt i en eller anden form.

Som i dag, da jeg på en slentretur til Fakta indser, at Einsteins kendte ligning E=mc2 faktisk kan symbolisere min familie: Min mors navn starter med E og mine brødre og jeg selv repræsenterer den anden side af ligningen.
"Men hvad så med din far?" vil den hurtige så spørge. Tjah, eftersom hans største indflydelse har været af biologisk karakter, vil jeg vælge at kalde ham en faktor 1 i ligningen og er derfor overflødig i denne sammenhæng.

Jeg synes, det giver mening. Men det er måske bare mig...

Ingen kommentarer:

Send en kommentar